Innerstaden Göteborg deltar i nätverket Göteborg City Shopping som projektleds av Göteborg & Co. Projektet syftar till att marknadsföra Göteborg city som shoppingdestination. Få näringar har växt så snabbt som turismen globalt. En attraktiv stad med spännande och bra handel bidrar till att stärka destinationens identitet. Därför är det viktigt att samverka kring marknadsföring av handeln i Göteborg inom projektet Göteborg City Shopping för att kunna nå en bredare målgrupp och nå ut till så många som möjligt. Att vi tillsammans med närstående organisationer allokerar resurser ger möjlighet att samverka kring aktiviteter, få ett gemensamt budskap till potentiella kunder och nå ut till fler.
I projektets marknadsgrupp deltar representanter från Innerstaden Göteborg, Haga, Nordstan, Arkaden, NK och Avenyföreningen. Gruppen tar fram säsongsanpassade kampanjer som ska stärka Göteborg som shoppingdestination. Kampanjperioder löper främst över Alla hjärtans dag, sommar, höst och vinter. Marknadsföringen varierar innehållsmässigt från samarbeten med profiler som Sanna Jörnvik, Lucas Simonsson och Vivi Wallin till digitala kampanjer, affischering i stadsrummet och PR-aktiveringar.
Projektet bygger på samfinansiering i ett ”Public-Private Partnership”. Det är en affärsmodell som är beprövad inom framförallt besöksnäringen.
Delfinansiärer delas in i tre grupper
Denna webbplats använder cookies för att optimera din surfning.