Milajki utmanar synen på framtidens butik med interaktiv popup-utställning i Göteborg

Publicerat på Tuesday, July 14news

I samarbete med Wallenstam i deras lokaler på Korsgatan 14 utmanar nu varumärket milajki synen på vad framtidens butik kan vara. Eventet RainbOH!w Style FactOH!ry. Den 13 augusti till den 13 september är milajki’s första popup-portal öppen med interaktiva installationer i video och fotovänliga miljöer, den första i Sverige.

“Unleash the Creative SuperpOH! wer, Claim Your OH!wn Fairytale Ending, & Become a Happy HerOH!ine”

Trenden med interaktiva popuputställningar för upplevelser utöver det vanliga kommer till Göteborg hösten 2020 då milajki planerar Sveriges första upplevelseportal för
färgstarka och multisensoriska installationer i video och fotovänliga miljöer. I den interaktiva arkaden, som bjuder in till att ha kul tillsammans med vänner och familj,
kan du även delta i unika skattjakter och vinna sällsynta accessoarer designade i begränsad upplaga tillsammans med utvalda profil.

Utifrån ett unikt universum i storytelling skapar milajki tillsammans med partners en stark upplevelse för besökare. Dedikerade Style Factory guider kommer att assistera vid behov av styling för att gå loss på garderob, hår, och make-up och accessoarer innan äventyret kan börja. Resan består av en labyrint i fantasifulla scenarios med teman som innehåller bland annat regnbågar, unicorns, mermaids, magi, glitter, voodoo, cyborgs och aliens.

– Samtidigt är ju detta också ett ypperligt tillfälle för våra yngre och uppkopplade besökare att skapa innehåll att dela på sociala medier i populära plattformer så som Instagram, Tik Tok, och Snapchat. Här finns även digital styling i populära fotofilter. Vi kommer också att erbjuda interaktiva stylingstationer. Vi kommer Covid säkra eventet med insläpp på 20 personer var 30:e minut samt ha noggrann hygien med avtäckning av ytor och avståndsmarkeingar.

– Vårt mål är att sprida budskapet att våga vara unika och att inte be om ursäkt för att ta plats i blickfånget. Vi vill inspirera och sprida glädje i en värld som verkligen behöver det nu! förtydligar Pierre Edström, medgrundare och varumärkesstrateg på milajki och StorytellingOH!

– Unleash the Creative SuperpOH!wer, Claim Your OH!wn Fairytale Ending, & Become a Happy herOH!ine, tillägger Angelina Mi Lajki med ett skratt.

Lokalen på Korsgatan 14 har skyltats upp med inspirerande skyltning Style FactOH!ry UniCOH!lab. Besök även milajki.com för mer information om tillgängliga utställningar och biljetter. I online butiken shop.milajki.com kan du också pröva din lycka i den digitala arkadmaskinen för att vinna en unik unicornring i begränsad upplaga.